Turgelių „Aistuvos“ gimnazijoje – sensorinio kambario atidarymas
Akriliniai veidrodžiai, burbulinis vamzdis, sensorinė burbulų siena, atpalaiduojanti muzika ir raminantys kvapai – Turgelių „Aistuvos“ gimnazijoje (Šalčininkų r.) įrengta išskirtinė erdvė. Vasario 20 dieną mokykloje iškilmingai atidarytas sensorinis kambarys.
Atidarymo šventėje dalyvavo profesorė, socialinių mokslų habilituota mokslų daktarė, edukologė, Seimo narė Vilija Targamadzė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vyriausioji specialistė Lina Miliuvienė, Juodšilių „Šilo“ gimnazijos, Buivydiškių pagrindinės mokyklos, Kalesninkų Mykolo Rudzio pagrindinės mokyklos, Rudaminos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ direktorės, įmonės „Janida“ vadovė Inga Sosnovska, mokinių tėvų atstovas Daugvardas Noreikis.
Gimnazijos direktorė Aušra Voverienė džiaugėsi, kad pavyko sėkmingai įgyvendinti sumanytą idėją.
„Siekėme išplėsti mokyklos teikiamų paslaugų spektrą ir užtikrinti ugdymo(si) kokybę aktyviems vaikams, autistams, mokiniams, turintiems raidos sutrikimų. Kryptingai ruošiamės įtraukiajam ugdymui.
Kuriame aplinką, kuri leidžia taikyti naujas edukacines formas, sudaro vis geresnes sąlygas mokytis. Mūsų gimnazijoje nuo šiol visi vaikai turės galimybę pasinerti į spalvų, šviesų, garsų, vaizdų ir muzikos pasaulį“, – sako A.Voverienė.
Profesorė Vilija Targamadzė sveikino gimnaziją su gražia iniciatyva, džiaugėsi novatorišku ir ambicingu mokyklos žingsniu.
Sensoriniam kambariui įrengti panaudotas burbulinis vamzdis, akriliniai veidrodžiai, šviesos pluoštų užuolaida, sensorinė burbulų siena, minkštas namelis, pagalvėlės, sėdmaišiai, kiliminė danga, roletai, atlikti remonto darbai.
Sensorinio kambario įrangos dėka bus lavinami ir stimuliuojami visi trys vaikų pojūčiai: rega, klausa, ir lytėjimas.
„Sensorinės erdvės lankytojai jausis laimingesni, greičiau nurims, sumažės agresija, pagerės miego kokybė. Taip pat šis kambarys padės didinti asmens sąmoningumą bei dėmesio koncentraciją, gerins atmintį, pažinimą ir kalbą, lavins smulkiąją motoriką“, – sako gimnazijos specialioji pedagogė Diana Puškarenkienė.
Pagrindinė šio kambario funkcija – suteikti mokiniams ramybę, ypač tiems, kurie turi specialiųjų poreikių, buvimas šiame kambaryje padės sumažinti įtampą, sudarys sąlygas pailsėti ir atsipalaiduoti.
‚Sensoriniame kambaryje bus skatinamas ugdytinių pasitikėjimas ir atsipalaidavimas, suteikta galimybė mėgautis erdvės, laiko pojūčiais, jame lankysis tiek darželinukai, tiek gimnazistai.
Visada stengiamės atsižvelgti į visų ugdytinių individualius poreikius, o ši terapinė erdvė atvers dar didesnes galimybes“, – sako Vaiko gerovės komisijos pirmininkė Rasa Midverienė.
Sensorinio kambario atidarymo proga buvo perkirpta juostelė, IG klasės mokiniai susirinkusius svečius pasveikino dainomis ir eilėraščiais. Atidarymo šventės dalyviai turėjo galimybę išbandyti sensorinio kambario privalumus, patirti naujus pojūčius, pajusti emocijas.
Ateityje planuojama pradėtą idėją plėtoti toliau – įsigyti daugiau priemonių, kurių pagalba mokiniai turės dar didesnę naudą, stiprinant emocinę ir psichologinę savijautą.